איך לשמור על טלפונים סלולריים?

מערכת שורש  יא תמוז, תשפא  6/21/2021

ככל שהטלפון הסלולרי חכם יותר ומתקדם יותר, כך הוא גם רגיש יותר - מפני שיש בו שלל רכיבים זעירים שכל חבטה עלולה להזיק להם.
.......................

איך לשמור על טלפונים סלולריים?
אמנם טלפונים סלולריים הם כבר לא מוצר יקר כפי שהיה כשהם רק נכנסו לחיים שלנו, אבל גם כך מדובר בהוצאה בלתי מבוטלת. בהתאם כדאי מאוד לשמור על הטלפון הסלולרי, כדי שאפשר יהיה להשתמש בו במשך שנים רבות ככל האפשר. הטיפים הבאים יעזרו לכם לעשות זאת נכון.

מגן איכותי
ככל שהטלפון הסלולרי חכם יותר ומתקדם יותר, כך הוא גם רגיש יותר - מפני שיש בו שלל רכיבים זעירים שכל חבטה עלולה להזיק להם. על-מנת לשמור עליהם שכבת ההגנה הראשונית היא מגינים איכותיים. מומלץ בחום להוסיף לטלפונים סלולריים גם מגן מסך, רצוי מזכוכית, וגם כיסוי מגן שעוטף את כל המכשיר.

את האביזרים החיוניים האלה כדאי לקנות בחנות שמציעה מגוון רחב של אפשרויות, כמו למשל רשת חנויות ומעבדות סלולר מקסימה.

הגנה מפני טמפרטורות גבוהות
רכיבים אלקטרוניים, ובפרט אלה המתקדמים, רגישים מאוד לחום. בהתאם המלצה נוספת היא לוודא שהטלפון הסלולרי לא נחשף לטמפרטורות גבוהות. לדוגמה, ממש לא כדאי להשאיר טלפון סלולרי ברכב סגור בימי הקיץ, ולכן במקרים שהנייד מוצב על זרוע שמחוברת לדשבורד כדאי להוציא אותו כשיוצאים מהמכונית (גם כשנמצאים ברכב המכשיר עלול להתחמם, אבל אם מופעל מזגן או שהחלונות פתוחים, הטמפרטורות פחות גבוהות).

בקיץ או בבריכה כדאי לשהות בצל - גם כדי לשמור על עצמכם וגם כדי להגן על הטלפונים הניידים של המשפחה. בחורף אסור להניח טלפונים סלולריים ליד תנור.

שמירה על הסוללה
הסוללה של הטלפונים הסלולריים היא אחד המרכיבים היקרים יחסית. החלפת סוללה גורמת להוצאה כספית מיותרת, ולכן כדאי להקדיש תשומת לב גם לשמירה עליה.

ההמלצות העיקריות לגבי הסוללה הן להשתמש במטען מקורי, לא להשאיר סוללה מחוברת למטען כשהיא כבר טעונה לגמרי וכמו כן לאפשר לסוללה להגיע לרמה של 10% פעם בשבוע ואז להטעין אותה (אבל לא להשתמש בסלולרי עד שהסוללה מתרוקנת לגמרי בתדירות גבוהה מדי). עוד טיפ הוא להגדיר את בהירות המסך במצב אוטומטי, כלומר לאפשר למכשיר לקבוע בעצמו מה תהיה דרגת הבהירות בכל שימוש - בדרך זו המכשיר מתאים את עצמו לתנאי התאורה, וצריכת האנרגיה פוחתת כך שעובר זמן רב יותר בין הטענה להטענה.

תשומת לב
טלפונים סלולריים הם חלק כל-כך משמעותי בשגרת היומיום של רובנו עד שאנחנו מתייחסים אליהם כאל מובנים מאליהם. כתוצאה מכך מתרחשות תאונות רבות - ובעיקר נפילות מיותרות של המכשיר הרגיש. בהתאם כדאי פשוט להקדיש תשומת לב קבועה לטלפון יקר הערך. למשל, לא להניח אותו קרוב מדי לקצה של השולחן כדי שלא ייפול משם, לא להתיישב עליו בטעות, להחזיק אותו באופן יציב כך שהוא לא יחליק מהיד וכו'.

דגש מיוחד הוא על מניעת קרבה למים, שעלולים להזיק מאוד למכשירים חשמליים ובפרט טלפונים ניידים עקב סכנת הקורוזיה. בכל מקרה של נזק למכשיר חשוב לטפל בו אך ורק במעבדה מקצועית ואחראית, שגם מספקת אחריות על העבודה ומשתמשת בחלקים איכותיים בלבד.